ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΑΜΛΕΤ" 2016-17

Απολογισμός Προγράμματος

Το 2016 εορτάζονται 400 χρόνια από το θάνατο του WilliamShakespeare. Οι μαθητές έκαναν έρευνα και μελέτησαν τον συγγραφέα και τα έργα του σε γενικό επίπεδο.

Αναλυτικά γνώρισαν και μελέτησαν το κορυφαίο έργο του «Άμλετ» . Γνώρισαν χαρακτήρες , ανακάλυψαν συναισθήματα και σχέσεις ανθρώπων και τα συνέκριναν με τη σύγχρονη εποχή, ιδιαίτερα όσον αφορά σε σχέσεις φιλίας και σε σχέσεις μέσα στην οικογένεια. 

Στο τέλος του προγράμματος συνδυάσαμε και μια εκπαιδευτική  επίσκεψη στον Πειραιά, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση « Άμλετ» στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά. Οι μαθητές αποκόμισαν πολλά και πρωτόγνωρα γι αυτούς.

Ακολουθούν  ενδεικτικά σχόλια μαθητών  για το έργο και την παράσταση:

Αλεξάκη Ναταλία: «Το έργο μας έδειξε πώς να κοιτάξουμε κατάματα τους φόβους μας και να τολμάμε , όταν όλα φαίνονται μάταια».

Κελέκης Μιχαήλ: «Μάθαμε να αμφιβάλλουμε διαρκώς, να αναζητούμε την απόλυτη αλήθεια στον κόσμο, στους άλλους και μέσα μας».

Οτουντζίδου Ευαγγελία: «Να ζεις ή να μη ζεις, να το ερώτημα που βρίσκεται η ευγένεια του ανθρώπου: να τον χτυπά, να τον εξευτελίζει μοίρα αλλοπρόσαλλη και να υπομένει; Ή να ξεσηκωθεί, να πάρει τα όπλα, ενάντια σε ένα πέλαγος δεινά και να τα πολεμήσει ως το τέλος».

Σιώνης Παΐσιος: «Στο έργο είδαμε και ανθρωπιά. Ο Άμλετ είπε : « Είσαι άνθρωπος, όταν ξέρεις τα όρια του ανθρώπου.» Λίγο πριν το τέλος του ο ήρωας συνειδητοποιεί πως «?το να είσαι έτοιμος είναι το παν».

Πρόγραμμα μέσα στο πρόγραμμα.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στον Πειραιά παρακολουθήσαμε και το πρόγραμμα: «Γλωσσική Ευγένεια» στο Ίδρυμα « Αικ. Λασκαρίδη» από την κυρία Σπυριδούλα Μπέλλα, καθηγήτρια Γλωσσολογίας του Παν/ιου Αθηνών. Οι μαθητές απέκτησαν μια απαλλαγμένη από κοινωνικά και πολιτιστικά στερεότυπα αντίληψη της έννοιας της «Γλωσσικής Ευγένειας». Μέσα από αυθεντικά παραδείγματα λόγου συζήτησαν τους τρόπους με τους οποίους διαφορετικοί πολιτισμοί εκφράζουν ευγένεια( εν προκειμένω συζητήσαμε για Άγγλους και Έλληνες ).

Γενική διαπίστωση μαθητών:
Γκρεμίστηκαν τα στερεότυπα. Δεν υπάρχουν ευγενικοί ή αγενείς λαοί , αλλά ευγενικοί ή αγενείς άνθρωποι σε όλο τον κόσμο.   

 


Πρόσθετες πληροφορίες