eTwinning project: History of Math

Τίτλος έργου: History of Math

Ονόματα εκπαιδευτικών και ειδικότητα:
1) Στογιάννου Ελένη ΠΕ03 Μαθηματικός
2) Τιντινίδης Απόστολος ΠΕ03 Μαθηματικός

Ονόματα μαθητών:
Αγγελίδου Αγγελική, Αντύπα Κωνσταντίνα, Αντωνιάδου Μαριάννα, Γεωργίου Ευαγγέλια, Γουσοπούλου Ελένη, Ιωαννίδου Αικατερίνη, Καραγιάννη Μαρία, Καραγιάννη Μαρία-Ειρήνη, Καραγιάννη Σουλτάνα, Κονδύλη Ειρήνη, Κορυφίδου Βασιλική, Κυριακοπούλου Ζωή, Λαμπρίδου Αναστασία-Φρειδερίκη, Μάρκου Ελένη, Μιμιλίδου Γεωργία, Μίχου Νίκη, Μπόπτση Ελένη, Νεσλεχανίδου Ελπίδα, Ομπαίντ Μαρία, Παζάρκα Έλενα, Παπαζαχαρίου Πηνελόπη, Πάσχου Αναστασία, Πιπεράρη Στέλλα, Πολυχρονιάδου Σοφία, Σίμτση Πηνελόπη, Τεμαχιάδου Μαρία, Τζώγα Βασιλική, Τόπκας Σταύρος, Τσελεμπή Στεφανία, Τσολάκοβιτς Σάρα.

Όνομα Σχολείου: 2ο ΓΕΛ Έδεσσας
http://2lyk-edess.pel.sch.gr


Όνομα Συνεργαζόμενου σχολείου: Srednja ?kola Novska, Croatia
http://www.ss-novska.skole.hr/


Διάρκεια έργου: 1 σχολικό έτος (2014-15)
Γλώσσα συνεργασίας: Αγγλικά

Στόχοι του έργου: 
Γενικοί στόχοι:
να μελετήσουμε,
να ερευνήσουμε,
να ανακαλύψουμε,
να προβληματιστούμε,
να επικοινωνήσουμε,
να συνεργαστούμε,
να δημιουργήσουμε,
να εξασκηθούμε στις νέες τεχνολογίες,
να βελτιώσουμε τα Αγγλικά μας,
να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους,
να αποκτήσουμε καινούργιους φίλους,

Ειδικός στόχος
Ο ειδικός στόχος του έργου ήταν η διαφορετική προσέγγιση των Μαθηματικών από την κλασσική-θεωρητική μελέτη τους μέσα στην τάξη.
Όπως είναι γνωστό, τα μαθηματικά στο Λύκειο είναι ιδιαίτερα δύσκολα και απαιτητικά και η διδασκαλία τους αφορά κυρίως στην επίλυση ασκήσεων. Οι ευκαιρίες και δυνατότητες για να δούμε κάποια άλλα θέματα που σχετίζονται με αυτά είναι ελάχιστες έως μηδαμινές. Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο να τελειώνουν τα παιδιά το Λύκειο και να μην γνωρίζουν βασικά πράγματα όπως: το ποιος ήταν πχ ο Ευκλείδης, τι έκανε, ποια ήταν η προσφορά του στις επιστήμες, τι τα χρειαζόμαστε όλα αυτά, κλπ
Μελετώντας λοιπόν την ιστορία των μαθηματικών (την επιστήμη) και των Μαθηματικών (των επιστημόνων), από την Αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα, στόχος μας ήταν να μπορούν να απαντηθούν από τους μαθητές μας ερωτήματα όπως:
1) ποια είναι η διαδρομή των μαθηματικών;
2) ποιος και γιατί ανακάλυψε-δημιούργησε ?αυτό?;
3) γιατί το μαθαίνουμε;
4) πότε και που θα το χρησιμοποιήσουμε;
5) είναι τελικά χρήσιμα τα μαθηματικά στη ζωή;

Περιγραφή του έργου
1. Αρχικά παρουσιάσαμε τους εαυτούς μας κάνοντας ο καθένας μία μικρή παρουσίαση σε PowerPoint, τις οποίες ανεβάσαμε στο TwinSpace του έργου. Παρουσιάσαμε τα σχολεία μας και τις πόλεις μας χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία (PowerPoint, Kizoa)
2. Κάναμε διαγωνισμό για το logo του έργου. Τα παιδιά ζωγράφισαν, σχεδίασαν, δημιούργησαν, ψήφησαν διαδικτυακά (pol every where) και αναδείξανε το logo του έργου.
3. Χωριστήκαμε σε μικτές ομάδες (Έλληνες και Κροάτες) και επέλεξε η κάθε ομάδα τους μαθηματικούς ή την χρονική περίοδο που θα μελετούσε. Οι περισσότεροι μαθηματικοί με τους οποίους ασχολήθηκαν ήταν γνωστοί κυρίως από τη σχολική τους εμπειρία. Αυτό βοήθησε να κάνουμε το μάθημα περισσότερο δημιουργικό και ενδιαφέρον, κάθε φορά που συναντούσαμε κάποιο «επώνυμο» θεώρημα ή πρόταση, όπως θεώρημα του Θαλή, Πυθαγόρειο θεώρημα, ακολουθία του Fibonacci, ταυτότητα του Euler, το τρίγωνο του Pascal, το σύστημα των συντεταγμένων του Descart, τα στοιχεία του Ευκλείδη, κλπ
Οι μαθητές δούλεψαν μόνοι τους και ομαδικά, άλλοτε μόνο με τους Έλληνες συμμαθητές τους και άλλοτε με τους εταίρους μας. Χρησιμοποίησαν τις νέες τεχνολογίες για να ερευνήσουν, να επικοινωνήσουν, να δημιουργήσουν. Στο τέλος της χρονιάς παρουσιάσαμε τις εργασίες σε PowerPoint στα Ελληνικά και στα Αγγλικά.
4. Κατασκευάσαμε Χριστουγεννιάτικες κάρτες εμπνευσμένες από την Άλγεβρα και την Γεωμετρία. Κάποιες από αυτές ήταν καθαρά γεωμετρικές κατασκευές (όπως το αστέρι που προκύπτει από το κανονικό πεντάγωνο). Τις ανταλλάξαμε, όπως επίσης ανταλλάξαμε και ευχές (γραπτές και σε βίντεο) μέσα από ένα Padlet στο TwinSpace.
5. Επισκεφτήκαμε το μουσείο της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στο Noesis, στη Θεσσαλονίκη, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν δείγματα τεχνολογικών στοιχείων και επιτευγμάτων της αρχαίας Ελλάδας, με ομοιώματα που κατασκευάσθηκαν με βάση πληροφορίες από γραπτές πηγές και να συλλέξουν υλικό για τις εργασίες τους.
6. Δημιουργήσαμε (στο Forum του TwinSpace) ένα κατάλογο λέξεων με ελληνικές ρίζες που χρησιμοποιούμε στα Μαθηματικά, στις τρεις γλώσσες (Αγγλικά, Ελληνικά και Κροατικά).
Οι Έλληνες μαθητές, αφού ερεύνησαν στα μαθηματικά λεξικά, εντόπισαν τις λέξεις με Ελληνικές ρίζες, επαλήθευσαν την Ελληνική τους ρίζα και τελικά τις γράψανε στα Αγγλικά και Ελληνικά. Έπειτα οι Κροάτες συμπλήρωσαν στα Κροατικά.
Αυτό ήταν αφορμή για τους μαθητές όχι μόνο να μάθουν πως να ερευνούν, αλλά και να ανακαλύψουν ότι πολλές λέξεις που χρησιμοποιούμε παγκοσμίως στα μαθηματικά, είναι Ελληνικές.
7. Σε άλλα δύο Padlet γράψαμε διάφορα αποφθέγματα μαθηματικών καθώς και τι σκεφτόμαστε, όταν σκεφτόμαστε τα μαθηματικά!
8. μετρήσαμε σκιές...
α) για να υπολογίσουμε το ύψος των σχολείων μας, όπως υπολόγισε ο Θαλής το ύψος των πυραμίδων 2600 χρόνια πριν!!!
Το κάθε σχολείο έκανε τις μετρήσεις των σκιών, τις αντάλλαξε και υπολόγισε η κάθε χώρα το ύψος του σχολείου της άλλης. Τους υπολογισμούς και τα αποτελέσματα τα παρουσιάσαμε σε ένα κοινό PowerPoint στο TwinSpace.
β) για να υπολογίσουμε την περιφέρεια της γης, όπως την υπολόγισε ο Ερατοσθένης 2250 χρόνια πριν!!!
Συγκρίναμε τα αποτελέσματά μας και την διαδικασία της εργασίας μας την παρουσιάσαμε σε PowerPoint στο TwinSpace.
9. Γιορτάσαμε την ημέρα του π=3,1415.
Η 14η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως ημέρα του π. Φέτος ήταν ιδιαίτερη χρονιά για το π διότι τα 5 πρώτα ψηφία του δείχνουν ακριβώς την ημέρα της γιορτής του, τον Μάρτιο (3ος μήνας) στις 14 του 15 (2015).
Κατασκευάσαμε Poster, σημαίες και τούρτα με θέμα το π και γιορτάσαμε όλοι μαζί στο σχολείο.

Αποτελέσματα και πλεονεκτήματα του έργου
Εκτός από τα γενικά οφέλη που προκύπτουν από αυτού του είδους τις συνεργασίες (επικοινωνία με ανθρώπους από άλλες χώρες, συνεργασία, ανταλλαγή γνώσεων και απόψεων, κλπ), οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν, να κοπιάσουν, να μάθουν, να αξιολογήσουν και να αξιολογηθούν χωρίς να έχουν στόχο το βαθμό. Μάθανε ότι μπορούν να αποκτούν γνώσεις με τρόπους διαφορετικούς από αυτούς που εφαρμόζανε. Είδαν με διαφορετικό τρόπο τα μαθηματικά, δημιούργησαν μια νέα άποψη και ανέπτυξαν μεγαλύτερη εκτίμηση προς αυτά και την μαθηματική σκέψη γενικότερα.
Tο πιο σημαντικό όμως είναι το νέο παράθυρο που άνοιξε τόσο για μας τους καθηγητές, όσο και για τους μαθητές μας.
Αυτό ήταν το πρώτο έργο μας και η πρώτη μας επαφή με την κοινότητα του eTwinning. Αισθανόμαστε όλοι ότι ο κόσμος μας μεγάλωσε, ότι μπορούμε να δούμε διαφορετικά αυτό που βλέπαμε μέχρι τώρα στα στενά πλαίσια του σχολικού προγράμματος, ότι μπορούμε να συνεχίσουμε και να διευρύνουμε ακόμη περισσότερο τον κόσμο μας.

Διάχυση του έργου
? Δημιουργήσαμε «γωνιά» eTwinning στο σχολείο με διάφορα έργα των μαθητών,
? γιορτάσαμε την ημέρα του π,
? παρουσιάσαμε το έργο στο σχολείο (μαθητές, καθηγητές, γονείς),
? δημοσιεύσαμε στον τοπικό τύπο,
? το αναρτήσαμε στην ιστοσελίδα του σχολείου, και
? το παρουσιάσαμε στο 2ο Συνέδριο eTwinning.

Εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν
Εργαλεία της πλατφόρμας του TwinSpace (forum, material pages, ?) Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, Facebook (κλειστές ομάδες), YouTube, Powerpoint, διάφορα web.2 εργαλεία όπως slideshare, easel.ly, kizoa, infogr.am, lino, Poll Everywhere, Animoto, Padlet, slidely, Scribble Maps.

Ιστοσελίδες/ ιστολόγια/ public TwinSpace
http://blogs.sch.gr/etwinnersdytikismakedonias/2015/08/19/history-of-math/ 
https://twinspace.etwinning.net/490/home 

Διακρίσεις του έργου 
? Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για όλα τα μέλη του έργου
(2 στην Ελλάδα και 2 στην Κροατία)
? Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για όλα τα μέλη του έργου
(2 στην Ελλάδα και 2 στην Κροατία)
? 2ο Εθνικό βραβείο στην κατηγορία Αρχαρίων στον 10ο διαγωνισμό eTwinning στην Ελλάδα

 


 

DSC_0103.JPGDSC_0383.jpghistory-ofmath-logo.jpghistoryofmath-vraveio.jpgIMG_2660.jpgIMG_2668.jpgIMG_2749.jpgIMG_2785.JPGIMG_2794.JPGIMG_4451.jpg

 

Πρόσθετες πληροφορίες