Παίρνοντας και δίνοντας χαρά και αγάπη συνεχώς

"Παίρνοντας και δίνοντας χαρά και αγάπη συνεχώς"

Συντακτική Ομάδα: Βάτσης Πέτρος, Μητουσούδης Γιώργος, Σίπκας Κωνσταντίνος, Χαλινίδης Όμηρος
Μαθητές της Α΄Λυκείου.

  Με αφορμή το πρόγραμμα συνεκπαίδευσης που πραγματοποιείται από το 2ο ΓΕΛ ΕΔΕΣΣΑΣ σε συνεργασία με το ΕΕΕΕΚ ΕΔΕΣΣΑΣ στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, αποφασίσαμε να απευθυνθούμε στην καθηγήτρια η οποία είναι υπεύθυνη για αυτό το πρόγραμμα από την πλευρά του σχολείου μας, κ. Ιωάννα Συργιάννη, ώστε να μας εκφράσει την άποψη και τα συναισθήματά της για αυτή την δράση.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
-κ.Συργιάννη, πώς ξεκίνησε αυτή η συνεργασία και από ποιον προήλθε η πρωτοβουλία;
«Η πρωτοβουλία ανήκε στο ΕΕΕΕΚ ΕΔΕΣΣΑΣ. Πριν από κάποια χρόνια η Διευθύντρια του σχολείου (ΕΕΕΕΚ) μαζί με τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής κ.Κόντο, κ.Βάτση και κ.Αντωνιάδη είχαν μαζί μου, άτυπα, μία συζήτηση για το αν θα μπορούσε να υπάρξει μια τέτοιου είδους συνεργασία. Αρχικά, ο κ.Κόντος, με τον οποίο έχουμε συνεργαστεί και παλιότερα, γνωρίζοντας πως το Λύκειό μας έχει πολυσχιδή δράση και ενδιαφέρεται να οργανώνει και να υλοποιεί προγράμματα με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών, με προσέγγισε και με ρώτησε αν κάτι τέτοιο θα μπορούσε όντως να λειτουργήσει. Οι Διευθύντριες και των δύο σχολείων, η κ.Λιάνδη Πελαγία και η κ.Δημητριάδου Ασημίνα αγκάλιασαν και στήριξαν αυτή τη δράση καθώς και οι συνάδελφοι που είναι μαζί μου σε αυτό το πρόγραμμα. Έτσι, ξεκινήσαμε την προσπάθεια».

-Τι γίνεται κατά την διάρκεια της συνεκπαίδευσης και πώς περνάει η ώρα των παιδιών;
«Στην ώρα της Φυσικής Αγωγής είτε μεταφερόμαστε εμείς στον χώρο του ειδικού σχολείου είτε έρχονται αυτοί στο δικό μας κλειστό γυμναστήριο. Αυτό γίνεται, για να αλλάζουμε κάθε φορά το μέρος, όπου βρισκόμαστε, καθώς στα παιδιά και των δύο σχολείων αρέσει να αλλάζουν κλίμα. Κατά την διάρκεια αυτής της ώρας παλιότερα ασχολούμασταν περισσότερο με τον χορό, καθώς ήταν κάτι που ευχαριστούσε όλα τα παιδιά αλλά γινόταν και η αλληλεπίδραση που έχουμε θέσει ως στόχο. Πλέον όμως έχουμε εντάξει μέσα σε αυτήν την ώρα και αθλήματα όπως το μπάσκετ, το βόλεϊ και τον στίβο και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη για αυτό. Βλέπω πως τα παιδιά μας χαίρονται να αθλούνται και να συνυπάρχουν με τα παιδιά του ΕΕΕΕΚ. Τελικά, ενώ ο αρχικός στόχος ήταν να δώσουμε χαρά στα παιδιά του ΕΕΕΕΚ, καταλήξαμε στο να ωφεληθούν σε μεγάλο βαθμό και τα παιδιά του σχολείου μας».

-Πιστεύετε πως τα παιδιά του σχολείου μας, που είναι γενικής εκπαίδευσης, αλλά και εσείς, επηρεαστήκατε από την συνεκπαίδευση με τα παιδιά από το ΕΕΕΕΚ; Αν ναι, σε τι βαθμό;
«Τα παιδιά έχουν αλλάξει νοοτροπία. Κατανόησαν ότι το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο διαφέρει από τον πρωταθλητισμό. Για παράδειγμα, στόχος μας δεν είναι να μάθουν την καλύτερη τεχνική σερβίς στο βόλεϊ, αλλά να βιώσουν τη χαρά της άσκησης και να εντάξουν τη κίνηση στη ζωή τους. Τα παιδιά του σχολείου μας έμαθαν να εξωτερικεύουν τα συναισθήματά τους, γιατί δέχθηκαν πολύ μεγάλη αγάπη από τα παιδιά από το ΕΕΕΕΚ. Σε πολύ μεγάλο βαθμό άλλαξε και η άποψη των μαθητών μας για την φυσική αγωγή, γιατί κατάλαβαν ότι δεν χρειάζεται να είσαι τέλειος σε κάποιο άθλημα για να το κάνεις, αρκεί να προσπαθήσεις».

eidiki agwgi 1

  Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό πως τα οφέλη του θεσμού της συνεκπαίδευσης ή αλλιώς συμπεριληπτικής εκπαίδευσης είναι πολλά τόσο για τους μαθητές της γενικής εκπαίδευσης όσο και της ειδικής. Από τη μια καλλιεργείται ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυμορφία και από την άλλη τα συναισθήματα που γεννιούνται σε εμάς, τα παιδιά που έχουμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε δεν περιγράφονται με λέξεις..

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Βάκκου Ε., Κουτσουρά Γ., Ψάλτου Φ. -Φιλόλογοι

Πρόσθετες πληροφορίες